Pages

18.8.11

kalau Kekasih ada di antara kita

assalamualaikum

Pernah tak kita terfikir "kalau Rasulullah s.a.w ada bersama kita sekarang ni,bagaimana?" rasa-rasa apakah reaksi kita dan apa yang kita nak cakap kat Baginda. Aku tak pernah pun terfikir pasal ni sebelum aku tengok satu video yang ayah aku recommend kat youtube. Sangat tersentuh lepas tengok video yang diambil dari sebuah rancangan tv arab tu :(



So,kali ni aku nak share pasal sebuah rancangan realiti yang sangat bagus untuk kita hayati dan sangat berbeza dgn rancangan realiti yang ada kat negara kita ni.

Rancangan Lau Kana Bainana Alhabib ( Kalau Kekasih ada di antara kita) adalah satu rancangan mengenai respon orang ramai terhadap sunnah baginda Rasulullah s.a.w dalam usaha untuk menghidupkan kembali sunnah Baginda. Macam-macam situasi telah direka dan dicipta untuk melihat respon dan akhlak masyarakat Islam  zaman sekarang. Korang boleh tengok kat youtube n kat astro pun ade cerita ni. Channel Al-Hijrah (114) tiap hari pukul 5.30 pagi. Sambil-sambil sahur tu boleh la pasang tv tengok. Sementara tunggu masuk waktu solat subuh kan.

So, aku recommend kan rancangan ni untuk korang tengok sbb cerita ni mampu buat kita rindu dan lebih mencintai Rasulullah s.a.w. Menitis air mata tengok respon daripada Muslim/Muslimat yang begitu cintakan Baginda. Semoga kita juga dapat mengamalkan sunnah dan mencontohi akhlak Baginda. Amin

Kalaulah Baginda ada bersama dgn kita.....

2 comments:

  1. takde butang like ke?
    nak like entry nih.. :)

    ReplyDelete
  2. takde la amamoy..'nak like' tu pun dah kira ok dah..tp kalau tengok show ni lagi ok :)

    ReplyDelete