Pages

18.2.11

cantik luar cantik dalam

Assalamualaikum semuaa….
Alhamdulillah, aku da sampai rumah ku heavenku. Dah lame tak menjejakkan kaki di rumah *padahal baru je 2 mggu lepas cuti mid-sem. Haha Ala, aku balik pun sebab ade hal, member ajak maen futsal tournament UMNO, free je so maen jelaa. Lagipun br abes 2 test smlm n kelmarin, yg agak menghampakan aku, tensen beb, so hopefully, amboih, English education Haha diharapkan AKU LUPE AKU LUPE mistake budus yg aku buat time test tu bile kat umah ni. Ala, relax suda,test je pun.. Sighh~~
                          *****************************
Tadi time dalam bas, syok2 nak tido tiba2 aku dapat 1 mesej. Mesej dari ON CINTA. Yang aku pelik, bile mase aku taip ON CINTA dan langgan benda alah tu pun aku x tau. Tibe2 je dapat. Aku pun bace, slalunye mesej pelik2 ni aku delete je. Tah kenapa tiba2 hati aku tervibrate utk bace la pulok. Aku pun bace.
  anda keseorangan. Inginkan wanita idaman yang cantik rupawan bersama dengan anda 24/7. Di sinilah tempatnya anda mendapatkan gadis-gadis cantik tapi tak brape nk cantek akhlaknya. Bla bla bla….”-ayat aku alter. Haha
Amboih, first time aku bace mesej camtu. Tergelak dan hampir terkucil aku membacanyewww. Gadis cantik tapi hodoh akhlak. Betol jugak tu, kalau cantik rupa dan akhlak takkan ber-ON CINTA kot kan. Dan-dan pulak time tu aku terpandang sorang awek kat sebelah kanan aku. Dalam hati “cantik jugak awek ni…” Tiba-tiba telefon dia berdering, aku angkat, xdela, mestila die angkat kan, henfon dia. Rupe-rupenye sangkaan aku meleset, muke je cantek, skali jawab fon amek kau, ayaaaatttt, macam minah rempit tu, cakap kuat lak tu, siap gelak bersahut-sahutan lagi. Eh,macam mane tu?? Yg penting xberapa cantek la perangai awek tu. Kan cantik kalau cakap fon tu slow2, bersopan santun sikit, alert keadaan sekeliling, awak tu dalam bas, bkn kat bilik nk ckp kuat2 kann.
Jadi, aku terpikir, CANTIK seseorang tu dinilai dari sudut dan aspek mana sebenarnya. Adakah cantik rupa dan fizikal je ke, ataupun cantik sbb tudung yg cantik sbnrnya ataupun cantik overall, luar dan dalam. Different people different thoughts and views ryte?? Amboih, mempraktikkan English education lagi. Haha Ade org cakap “Cantik nyaa muka dia, aku xkesah perangai dia mcm mane, yg pnting aku dapat awek cantik macam tu.”  Ade pulak org cakap “ Cantik body dia, dapat buat peluk dalam wayang best wooo, tak pun buat meronggeng naek moto RXZ, lentik baek ooo”. –nafsu semata. Ish3
So,  bagi aku, cantik ni biarlah cantik kedua2nya, akhlak dan rupa. Bila pompuan tu even tak berapa cantik pun tapi bile dia punya akhlak yg baek, pasti org akan nmpak kecantikan dalaman dia tu, n still tertarik bagai magnet kat dia. Cuba pompuan yg muke je cantik tapi perangai, Masyaallah…lalu korang pasti menyebut ayat ni “ Eeeeee dia ni, muke je cantik, tapi perangaiii  ………..”-korang sambung la sdiri ye, mcm tak biase pulak kan gune dialog camtu. Hehe
Lagi 1, bila pompuan tu cantik rupe je tapi buruk akhlak korang nak buat jadi bini ke?? Aku gerenti takde laki yang bile nak cari bini nanti nak cari yang perangai cam tuuuttt. Serius  takde, kalau ade pun mayb laki dgn pompuan tu same2 prangai cam tuutt takpun kene tangkap basah lepas tu terpaksa kawen. Laki ni hipokrit sbnrnye, certain2 nye laa, bile nak awek perggghhh nak yg cantik menawan je,  yg hot-hot spring kat kelab-kelab malam tu, buat mengisi kekosongan diri , tapi nnt nak yg solehah jugak. Kesian kaum wanita yg hot-hot dan sosial tu, Tapi sape suh jual murah sangat maruah tu?? Padan la muke! J
Tapi aku percaya  ramai gadis-gadis kat Malaysia ni cantik-cantik sebenarnya. Cantik kedua2nya. Tambah makin cantik apabila sekarang banyak tudung2 cantik yg dipakai dengan pelbagai gaya dan rupe. Cantek beb, kalau macam aku g jalan sorg2 kat Time Square tu, boleh berpinar-pinar mata aku tgk segala macam jenis tudung dan style tudung yg dorang pakai. Tak tau nak ngorat yg mane. Haha Xdela, sume da berpasangan kot, aku sorg je yg lonely. Ahhh, down rasenye bile aku tringat -.-‘ Tapi bagusla, sekarang pun makin ramai je yg bertudung, sbb tudung skang makin style or mayb sbb pengaruh Yuna Oh Bulann... ??

 















Cantek kan depa ni??   tapi sayang, dah kahwin..Ahhhh, down lagi  -.-' 

" Wanita yang cantik tanpa peribadi yang mulia, umpama kaca mata yang bersinar-sinar, tetapi tidak melihat apa-apa " 

p/s bab ON CINTA dan awek dalam bas tu tambahan semata-mata,penyedap cerita :)
  

No comments:

Post a Comment