Pages

8.7.11

hari melawat sekolah

assalamualaikum

bila last korang jejakkan kaki kat sekolah korang? apa perasaan korang bila dah lama tak jejak kaki sekolah tapi pada suatu hari yang tenang dengan hujan yang baru reda, jalan pun nampak basah lagi korang melangkah masuk ke kawasan sekolah yang banyak menyimpan kenangan korang masa zaman sekolah dulu? 

Mesti perasaan korang macam.... waaaaa, hepinyaaa~~
waaaaa, terujaaa nyaaaa~~
waaaa, rindunyaaa kat sekolah~~
dan macam-macam waaaa lagi...kan kan??
owh tak ey??
korang tak suka ey pegi sekolah lama korang balik? :P
takpun korang pegi sekolah lama lepas tu masuk je pagar sekolah korang nangis sambil berlari keluar sebab ada kenangan pahit zaman sekolah dulu? tak mungkin kan...hehe

Amboih,panjang betol prolog. Sebenarnya aku nak cerita, semalam aku berpeluang menjejakkan kaki kat sekolah lama aku. Sekolah asrama yang banyak kenangan cambest kat sana. Sekolah yang mengajar aku hidup berdiri di kaki sendiri. 

Itupun sebab member aku ada buat lawan rugby dengan junior sekolah.Saja friendly sebab dorang ada pertandingan rugby hujung bulan ni. Alang-alang member oversea ramai yang dah balik cuti so dorang pun organize event macam reunion gak la. Reunion sambil bersukan. Bukan rugby je, basketball pun ada gak.  Memang ramai la yang turun. Meriah sekolah. Haha

Aku tak main apa pun petang semalam. Jadi tukang sorok jela. Bahan-bahan orang. Nak main rugby kriteria fizikal tak mencukupi, 6 pack kat perut tak cukup,dia kena 8 pack. Aku ada 6 pack je so takleh la nak tambah lagi 2. Haha Nak main basket pulak ketinggian dah standart NBA players tapi masalahnya aku takde bakat la nak main benda alah tu. Spoil je kan. Haha So terpaksalah aku jadi tukang sorok dan tukang tepuk untuk member-member batch aku.

Dah jejak kaki kat sekolah tak kan berdiri pandang bangunan sekolah yang old school tu je kan. Aku dgn member aku pun g la usha-usha setiap tempat yang ada kenangan time sekolah dulu. Naek dorm, duduk-duduk kat katil, ice-breaking dgn junior jap, haha melawat tandas, bilik iron baju, n banyak lagi la. Tak banyak pun berubah, yang berubah pun tandas dah elok sikit, nak melabur pun berselera sikit,semua dah berpintu,shower pun ganti baru, katil pun single bed dah skang, dulu double decker. Tapi  rasenya tu jela yang berubah. Yang lain mostly sama je,cikgu sama public phone sama. Even sekarang dah batch 9, aku dulu batch 4 kot. Kejap gila masa berlalu, tau-tau dah 4 tahun tinggalkan sekolah hu hu huuwww T.T

Lepas abes game, biasalaa kan, cikgu mana yang tak sayang bekas pelajar diorang. Mesti la nak nampak baek di mata pelajar-pelajar so dengan ikhlas hatinya cikgu rugby tu belanja kitorang makan kat kantin. Air sirap bandung dengan nasi goreng. Tak tau kenapa, bila orang belanja mesti rasa sedap je, siap bertambah-tambah,macam lahap bebenor, padahal biase je kan. Tula orang cakap berkat cikgu belanja. :)

Lepas maghrib, kitorang pun chow tinggalkan sekolah. Macam biasa, tak kan terus balik, mesti melepak pulak. Ramai member lama tak jumpa,so banyak lah story nak bercerita. Tengah malam baru la balik rumah. Tapi semalam memang seronok la. Rasa macam nak back to the future je zaman sekolah dulu. Bila kat sekolah semalam rasa cam budak belas2 tahun je umur. Padahal ada member perut dah macam anak 3 dah. Haha

 Mak aku pernah cakap, zaman sekolah la yang paling best. Aku setuju sangat! Memang zaman sekolah la paling best :)


bersemangat aku dgr lagu ni,nak jadi imam muda rasa :)

No comments:

Post a Comment