Pages

27.1.11

"It takes no time to fall in love but it takes you years to know what love is"

Life is Wonderful - Jason Mraz


Setiap manusia pernah jatuh cinta kan. Its normal, alaaa, ngaku jela awak pernah jatuh cinta. Haaah, apa dia? Awk jatuh cinta kat kucing jiran?? Hoi, we are talking bout love between people laa, not jatuh cinta kat binatang, haiwan or benda bagai. Haiyaaaa, potong stim btol laaaa.

Ok, back to the  future topic, paham tak sepotong ayat kat atas tu? Kalau tak paham google translate ade.Hmmm Bagi aku, memang senang nak jatuh cinta ni, hanya beberapa saat je kite terpandang seorang gadis yang cantik atau lelaki yang kacak dengan pantas kita akan ter-fall in love. Betol dak?? Sebab tu la ada istilah jatuh cinta pandang pertama tu. Kenapa tak kedua? ketiga? Tak yah banyak tanye, dah memang pertama je nak buat macam mane. Tapi kan, setakat pandang je tapi tak kenal luar dalam baek tak payah kan.

Aku tengok sekarang ni senang betol nak bercinta couple ni. Baru 2 3 kali kuar lepak jumpe same, dah declare couple. Amat mudah laa. Tu yang ade kesempatan jumpe, ade pulak yang tak pernah jumpe, kenal pun kat FB or dapat mane tah no phone, chat punye chat, gayut punye gayut tibe-tibe dah couple! Aku tanye " Cantik awek ko kat FB ni. Dia orang mane?" Si polan jawab" Dia orang Borneo( Sabah or Sarawak)" Aku tanye lagi " Wahhh, jauh awek ko, mane ko jumpe?" Dia jawab" Aku kenal kat FB je, tak pernah jumpe pun". Relax je dia jawab. Dalam hati aku, bertuah btol korang kan, juz kenal kat FB, tak tau btol ke tidak rupe dalam pic tu, dengar suara je pun tiap2 hari gayut tapi declare couple. Aku bukan ape, takot je ko layan punye layan tapi rupe-rupenye just indah khabar dari rupa je. Nanti jangan menyesal rase diri tertipu sudah laa.Hmmmm

Aku rase kan ayat " it takes you years to know what love is" tu means that nak tau apa cinta itu sebenarnya atau nak tau yang kita betol2 love kat seseorang tu bukan juz amek masa yang singkat je. Kita kena tau luar dalam orang tu, slow-slow kayuh or take your time la bak kata omputih. Jangan desperate sangat nak bercouple, baru kenal je terus nak bercinta berkongsi kasih sayang semuanya lah. Kadang-kadang tak dinafikan yg kite suke orang tu sebab dia cantik la, baek, kelakar, kacak bergaya, macho, cool tapi kalau setakat luaran je apa yang kite nampak tu bukan cinta namanye. Tu yang couple baru bape bulan dah clash, breakup, then terus cari orang laen pulak. Adoi, senangnye kan?

                                       **********************************

Waaa, sempat jugak aku mengarang sementara tunggu baju aku siap di basuh oleh cik washing machine tu. Aku rase dah siap basuh dah, tinggal nak jemur je, tapi hujan lebat la pulak kat luar. Fuhhhhh, sejuk sejuk!! Tido best ni! Emmm jemur esok pagi jela. Zzzzzz

p/s ini apa yang aku rasa. Laen orang laen rasa. Tapi janganlah terasa, ini hanya aku punya rasa. HAHA*mamai

No comments:

Post a Comment