Pages

23.3.11

politik S**ks!!

assalamualaikum semua....

Ok, kali ni aku nak cakap pasal politik. Aku da genap 21 tahun, dan dalam buku sejarah Tingkatan 5  ade bagitau  kalau da genap umur 21 boleh mengundi. Jadi, aku ada hak nak cakap pasal politik ni sebab aku ni da wajib undi. Ceh, macam wajib kahwin pulak. Haha So nak tak nak kena la concern dan amek tau pasal situasi politik kat tanah air ni.

Tadi baru je aku lepas tengok video pendedahan seorang ahli parlimen Pakatan Rakyat pasal video seks DSAI yang tengah panas sekarang ni. Mungkin korang ada yang tak tau pasal benda ni sebab dah lama tak tengok berita kan. Ala, internet ada apa guna?? Duk tengok pasal artis je, cuba la amek tau sikit pasal benda2 macam ni.

Ok, back to the story, ahli parlimen ni adalah antara 1 of the earliest person to watch the video. So, thats why dia buat PC (press conference)  untuk bagitau apa yang dia dapat daripada menonton video tersebut bersama-sama "ahli-ahli konspirasi" yang mengajak dia turut serta dalam konspirasi tersebut. Tapi, aku malas cerita laa, aku nak korang yang nilai sendiri. Sebab korang punye akal punye otak boleh pikir mane betol mane tidak. Aku tak belah mana-mana sebab politics sucks!! yeah, if there is any better words to describe it then correct me.

Nak tengok klik kat bawah ni :
video PC

kalau tak paham boleh klik sini

Korang jangan cakap, "ahhh, lantak diorang laa, kita bukan tau pun sapa betol!! Kita takde hak nak cakap pasal politik ni,kita kan student lagi... " hey, kalau student pun whats the problem?? Since kite student ni la kite boleh pikir dan kite kene amek tau pasal benda-benda macam ni, takdelah nanti jadi rakyat yang terima je apa orang suapkan, nganga mulut tadah tangan amek je ape yang orang bagi baek ke buruk lepas tu jadi bebal. Yeah,nobody's perfect but kalau orang-orang corupt macam tu yang kita undi sanjung salam cium tangan sanjung bagai nak pimpin kita, bayangkan la apa jadi nanti kat Malaysia ni. Tak payah nak ckp kat Malaysia la, kalau ketua or bos kita nanti jenis pecah amanah, korupsi takkan kita nak sanjung dan respect jugak kot kan?


************************

Kadang-kadang bila aku tengok movie pasal konspirasi, aku tak boleh nak tolak benda macam tu betol-betol terjadi in reality. Macam-macam cara sanggup buat untuk jatuhkan orang. Fitnah,rasuah selamber je. Yela, ada kuasa, ada duit, ada kabel besar, mudah la buat kerja-kerja macam tu. Macam cerita-cerita Hollywood dan Hindustan tu. Kan??

So, aku akan undi pemimpin yang baek, bukan baek dan pemurah hulur duit suruh orang undi tapi baek yang bawak kemajuan kepada rakyat dan bukan menjahanamkan. Tak kesah la parti mana pun since he or she still in right path i will support.


p/s : tapi aku pelik la, apesal modal nak jatuhkan orang pasal seks?? -.-"

No comments:

Post a Comment