Pages

3.12.10

ada apa dengan gitar??

berdasarkan persoalan diatas yep yep aku saje taruk itu tajuk yep yep kerana minat ku terhadap gitar itu sendiri yep yep..apa punya byk yep yep daa...geram pulak aku kalau bace balik.. jangan lempang saya ye..hehe g lempang johan raja lawak tu!

ok,sebenarnye aku mula discover minat utk bermaen gitar lepas aku tgk discovery channel...xdelaa,time aku form 2 rasenye..tp time tu tgk2 member maen je,rase teringin je nak maen,nak suruh org ajar lak rase bersalah..so telan air liur jela bila tgk org laen maen gitar,macam mengidam gitu..huhu

kemudian,tersebut la alkisah pada suatu hari,aku telah dihadiahkan sebuah gitar oleh guru kesayangan ku,dia ni mmg paling sporting la wa cakap lu,n cikgu paling aktif kat sekolah...nama beliau ialah sir DZULKARNAIN BIN HAMZAH..dia ni org sarawak,sebelum dia kene pindah balik mengajar kat srawak,dia pun hadiahkan gitar biru dia kat aku...gitar kapok brand Sakura!!kira inilah sumber inspirasi aku bermain gitar :)
lepas tu,aku dgn abg aku pun bawak gitar tu balik rumah...naek bas beb sbb rumah cikgu aku tu agak jauh la kalau nak redah jalan kaki..perghhhh,selamber je kann pegang gitar dalam bas,sume org usha,bajet rockstar ar tu,padahal tak reti pun maen...hahahaha tp bukan aku la yg pegang,abg aku...aku pegang tiang dlm bas tu jee...hehe

dalam bas tu sebenarnye duk ligat fikir dalam kepala otak, macam mane nak bawak gitar ni masuk rumah ey...yelaaa,takot ayah gua marah...pandai2 je bawak blk gitar kat umah kann..da la sekolah lagi...belajar pun xkemana lagi da nak belajar gitar lak..kang xpasal2 kene hempuk dgn gitar tu...adoyyy,saket!!!

aku pun bagi la member aku simpankan...kira aku ni belajar gitar curi-curi laa,dgn member aku tu..tiap petang aku petik sikit2...petik sikit2 lama2 jadi lagu...haha belajar chord lagu senang2 dulu dgn member2...lama gak proses pembelajaran tu,tp minat punya pasal kan,usaha yg berterusan pasti berjaya!!

kemudian,*skema gler ayat..time form 3 mula berjinak-jinak g jamming kat studio..semangat beb member buat list lagu nak maen...padahal 3 4 lagu je yg tau maen full mase tu...haha abes sekolah petang g jamm,perghhh..dgn baju sekolahnye xsempat nak tukar..siap pakai tie,butang atas,tight in,mmg skema abes laa...haaa,tu auta..haha tp selalunya ktorg jam ari jumaat lepas abes semayang jumaat..

emmmm ingat balik time jamm awal2 dulu sekarang ni mmg memalukan laaa...mesti aku nak tergelak bila teringat balik...yelaa,pegang gitar pun maseh terkial-kial lagi,dah semangat2 nak g jamm...aku dapat bayangkan  perasan brader2 yg tggu kat luar tu bila dgr ktorg maen....arghhhh,malu beb,mane nak sorok muka ni!! haha patut la time ktorg kuar je brader2 tu pandang sinis je kat ktorg... -.-"
*brader,tu dulu beb,skrang wa da maju laaa!!! :P

tapi sekarang ni,aku da dipermisi utk bawak gitar balik rumah...da xmaen curi2 lagi dah..haha aku start maen kat umah lpas spm..tu pun aku bawak gitar member,dia suruh tumpangkan kat umah aku jap..so nak xnak ayah aku terpaksa bagi la kan..bagus x idea aku..hehe

nak dijadikan cerita,pada 1 hari,petang,aku duk kat ruang tamu tgk tv..then tibe2 aku trdengar ade bunyi org maen gitar kat bilik..sedap lak tu,bukan bantai je petik.."eh,sape lak maen gitar ni?? setahu aku,aku sorg je yg reti maen..." monolog dalamanku..aku pun g la tgk...jeng jeng jeng...laaaaaaaa, rupe2 nye ayah aku yg maen...beliau siap pandang muka aku lagi time tu smbil tersengih..yela,tgk muka anak dia yg macam xpercaya n terkejut beruk gitu!! ayah ayah,baru aku tahu ayah aku sebenarnya reti maen gitar gak,dia siap tau chord2 note music lagi..gler ar!!haha kiranya ada darah seni yang mengalir dalam tubuh ku ini...haha xbleh blah ayat!! 

mayb dulu dia xbagi aku maen sbb takot aku xbelajar n jadi artis kot...hahaha mmg kene halau umah la kan kalau nak jadi artis..

sekarang ni aku da ade gitar electric,ibanez gio,beli kat member aku..tp bayar pun x lagi,next sem la aku bayar k!!! bayar deposit dulu boleh??haha gurau2!!!hehe 
 ini hanyalah minat aku,hobi di masa lapang,untuk menghiburkan hati di kala resah gelisah..haha
dan mahu mengimprovekan lagi skill bermain gitar aku.. ;]

haaaa,aku rase cukup la citer pasal gitar ni...kalau ikutkan byk lagi kenangan pasal gitar,smpai terbit fajar matahari pun blom tentu abes..tp kan da agak lama aku mengadap laptop n dgr lagu ulang2 je,mcm xde keje laen la pulak kan..k laa,chow chin chow!!
* macam cerpen pun ade citer aku ni..haha

p/s: terima kaseh sir zul!!! may ALLAH bless u always...amin :)
5 Aktif 2001


No comments:

Post a Comment